понеділок, 10 серпня 2015 р.

    Відкриття нового русла Суецького каналу

   В четвер, 6 серпня у єгипетському місті Ісмаїлія відбулося урочисте відкриття нового русла Суецького каналу протяжністю 72 кілометри, яке було побудоване в рекордні терміни. Церемонія пройшла з помпою, а влада країни розраховує на величезний економічний ефект.
  
   "Ця водна артерія – не просто технічний проект – вона відкриває шлях тисячам нових проектів, – заявив на церемонії в Ісмаїлії єгипетський лідер президент Абдель Фаттах ас-Сісі. – Всі вони відповідають сподіванням єгиптян, які заслуговують гідної та сучасного життя. Ми прагнемо до створення міжнародної промислової зони в районі Суеца , що дозволить значно збільшити товарообіг Єгипту з іншими країнами".
   
   Про намір побудувати новий канал влади АРЄ оголосили 5 серпня 2014-го напередодні 145-річчя відкриття старого Суецького каналу. Заявлений проект отримав масову підтримку населення Єгипту. Необхідні для його реалізації кошти – близько $8 млрд – були зібрані за вісім днів шляхом продажу інвестиційних сертифікатів Суецького каналу єгиптянам – іноземці не мали права їх купити. Цей крок дозволив зібрати $8,2 млрд і уникнути іноземних кредитів.
   Спочатку планувалося прокласти нове русло за три роки, проте президент країни наполіг, що будівництво має бути завершене за рік. Його вказівку було виконано. За цей час вдалося прокопати нове русло по пустинній території, а також поглибити і розширити діючий канал.
  
   Інженерно-технічні роботи проводили 17 цивільних компаній по патронажем збройних сил АРЄ. Пізніше до них підключилися шість зарубіжних фірм, зокрема, із США, Бельгії та Нідерландів. Основний етап робіт завершився 15 липня, а через десять днів перші великотоннажні судна випробували русло нової водної артерії. Після цього інженери поглибили дно до 24 метрів, в результаті чого стало можливим проходження супертанкерів.


   На сьогоднішній день до 22% міжнародних контейнерних перевезень припадає на Суецький канал, який з'єднав в 1869 році Середземне і Червоне моря. Однією з причин створення нового русла є низька пропускна здатність каналу – 47 суден на добу. З введенням в дію додаткового гідротехнічної споруди вона збільшується до 97 суден, скорочується час очікування з 18 до 11 годин.

   У найближчі кілька років влада Єгипту має намір прокласти під дном Суецького каналу шість тунелів і створити на його берегах величезну індустріальну зону з сотнями промислових підприємств, що обслуговують найбільшу світову торговельну артерію. До участі в проекті Єгипет має намір залучити іноземних інвесторів.

Немає коментарів:

Дописати коментар