понеділок, 13 лютого 2017 р.

Фахівці NASA повідомили про подальші плани з освоєння Марса
   Вчені стверджують, що на сьогоднішній день список відкладених місій на Марс складається з п'яти експедицій. Спеціально для цього на поверхню Червоної планети триватиме висадка найсучасніших і перспективних марсоходів. Журналісти висловлюють впевненість в тому, що дані пристрої будуть розташовуватися дуже близько до полюсів. Відповідна інформація була оприлюднена з посиланням на американських експертів.
   Вчені стверджують, що на сьогоднішній день список відкладених місій на Марс складається з п'яти експедицій. Основна причина такого простою в освоєнні даної планети полягає в тому, що керівництво NASA останнім часом було дуже зайняте підготовкою до здійснення пілотованого польоту. У самий найближчий час ситуація повинна змінитися, що дозволить відбутися досить перспективним експедиціям. 
   Фахівці NASA активно займаються розробкою трьох проектів одночасно. Якщо плани не будуть порушені, то ці проекти в повній мірі будуть реалізовані до 2020 року. Головне завдання нових марсоходів полягатиме в зборі скелястих порід, чим вони відразу ж займуться після свого приземлення на поверхню Червоної планети. Відібрані проби в найкоротші терміни відправляться на Землю. Спеціально для цього будуть використані дуже потужні сонячні батареї. На окрему увагу заслуговує те, чим керувалися фахівці при виборі місць для подальшої посадки марсоходів. Виявляється, в даному випадку вони відштовхувалися від того, наскільки корисні матеріали розташовуються в тому чи іншому місці. В результаті попереднього вивчення поверхні Марса, можна з упевненістю стверджувати, що на Землю будуть відправлені найбільш корисні копалини. У теорії вони повинні будуть принести значну користь світовій науці.
 
 
За всю історію вивчення Марса на поверхні даної планети вже працювали чотири різних марсохода. Кожен з них приніс певну користь людству. На даний момент два з них продовжують свою роботу. Всі без винятку марсоходи відправляються в точку призначення за допомогою дистанційного керування з нашої планети. Кожен окремо взятий проект призначений для досягнення конкретних цілей. Саме тому абсолютно не дивно, що марсоходи часто передають на Землю різну інформацію. Що стосується найближчих планів NASA, то, як вже було сказано вище, вони полягає у вивченні корисних копалин, які в достатній кількості розташовуються на Марсі.
Джерело: https://ukr.media/science

вівторок, 29 листопада 2016 р.

У Саудівській Аравії вперше за декілька десятиліть випав сніг.

   У Саудівській Аравії у вихідні передчасно випав сніг. Епіцентром зими стали регіони на північному заході і в центрі країни, пише "Новое время" з посиланням на Al-Arabia.
Зимова погода в Королівстві настала після сезону дощів, які супроводжувалися температурою нижче 0°C.
  

Так, у місті Табарджал, розташованому на півночі, температура у минулі вихідні впала до -3°C, а в одній з північних провінцій аль-Куріят температура встановилася на рівні -1°C.
Джерело: http://www.5.ua

  

неділя, 30 жовтня 2016 р.

В Антарктиці створять найбільший у світі морський заповідник

  Відповідне рішення схвалили представники 24 країн світу та Євросоюз. Морським заповідником стане море Росса, що розташоване у Південному океані. Площа моря – понад 1,5 мільйона квадратних кілометрів. У цій зоні протягом 35 років не можна буде ловити рибу. Про це пише "5 канал".
   Угоду про запровадження заповідної зони уклали на щорічній зустрічі Комісії зі збереження живих ресурсів Антарктики, що відбулася в австралійському місті Хобарт.
   Щоб дійти до цього рішення, довелось чекати кілька років перемовин. Єдиною країною, яка виступала проти створення заповідника – це Росія, однак цього року вона схвалила проект.
   Море Росса вважають однією із найбільш екологічно чистих водойм на Землі – воно майже не постраждало від людської діяльності.
   Це надзвичайний здобуток для збереження життя в океанах. І ми знову вітаємо рішення України, що ще рік тому підтримала створення цієї морської природоохоронної території, залишивши Росію єдиною у таборі опонентів. Це було рішення, яким ми можемо пишатися за країну. І надзвичайно приємно, що зараз воно дало результат – ключова екосистема Південного океану тепер під міжнародним захистом, – прокоментувала новину координатор проектів WWF в Україні Наталя Гозак.
Джерело: http://24tv.ua

неділя, 24 липня 2016 р.

На Тернопільщині відновлюють австрійський бункер

   Група ентузіастів з Тернополя на чолі з істориком та краєзнавцем Сергієм Ткачовим декілька років намагалася відновити австрійський бункер часів Першої світової війни поблизу села Бурканів Теребовлянського району і створити на цьому місці музей Першої світової війни та легіону Українських січових стрільців.
   Їхні зусилля увінчалися успіхом завдяки розумінню, дієвій допомозі й шані до наших минулих та сьогоденних героїв голови Теребовлянської РДА Юрія Ништи. Відкриття музею відбудеться 15 серпня, зараз ведуться облаштувальні роботи.
   Командний пункт бригади Больцано
   У 1914 році територію нинішньої Тернопільської області окупували війська тодішньої Російської імперії і так було до 1917 року. В 1915 році австро-угорські війська внаслідок Карпатської операції-рейду прорвали оборону московитів і відігнали їх до річки Серет. Вісім місяців австро-угорські війська укріплювали правий берег Стрипи і створили так званий Бурканівський укріпрайон. Свого часу його відвідував кайзер Німеччини Вільгельм ІІ. Нині від нього залишився напівзруйнований командний пункт 132-ї піхотної бригади під назвою «Бригада Больцано», на стінах так і написано латиною (назву дано за прізвищем командира тієї бригади, оберста, тобто полковника). Також сьогодні подалі від бункера, приблизно за 100 м, серед зелені дерев молодого ліска можна знайти вціліле бетоноване кулеметне гніздо того часу. До нього, за словами Сергія Ткачова, незабаром буде прорита з’єднувальна, добре облаштована траншея для зручності оглядин туристами. Подібні зруйновані кулеметні гнізда залишилися поблизу сіл Вишнівчик, в районі Зарваниці.
За матеріалами: http://www.0352.ua

неділя, 26 червня 2016 р.

Оновлено Панамський канал
 У неділю, 26 червня, відкривається новий розширений Панамський канал, пише AFP.
   Дев'ятирічний проект розширення вартістю в 5,5 млрд доларів більш ніж удвічі збільшить пропускну здатність каналу. До наявного каналу додали третій прохід, здатний приймати супертанкери, які перевозять до 14000 контейнерів. Дотепер пропускна здатність обмежена суднами, що перевозять близько 4500 контейнерів.
   Першим судном, яке пройде через новий канал, стане китайський постпанамакс. Він пройде з Атлантичного океану в Тихий після офіційної церемонії відкриття, на якій очікують президентів Панами, Тайваню, Чилі та країн Центральної Америки.
Розширення каналу почалося в 2004 році і мало завершитися ще в 2014-му, але терміни будівництва затяглися.
   Проект розширення робить Панамський канал більш конкурентоспроможним порівняно з Суецьким каналом в Єгипті. Він скорочує шлях по морю з Азії на Східне узбережжя США майже на п'ять днів і усуває необхідність огинати мис Горн, щоб дістатися до Атлантики.

пʼятниця, 24 червня 2016 р.

Більшість британців висловилися за вихід з Європейського Союзу
   51,9% британців проголосували за вихід Великої Британії з Європейського Союзу, а 48,1% - за збереження участі в ЄС.
   Про це свідчить результат підрахунку всіх 100% даних голосування на референдумі, повідомляє BBCNews.
   За вихід Великобританії з ЄС проголосували 17 410 742 громадян (51,9%), а за те, щоб залишитися у складі ЄС – 16 141 241 особа (48,1%).
   Виходу з ЄС більше хочуть Англія та Уельс (53,4% і 52,5% за Brexit відповідно), тоді як Шотландія та Північна Ірландія проголосували за те, щоб залишитися у складі Євросоюзу (лише 38% і 44,2% – за Brexit відповідно).
Явка на референдумі була рекордною.
   Прем'єр Шотландії Нікола Стерджен вже заявила, що Шотландія прагне залишитися частиною ЄС, незважаючи на результати референдуму.

середа, 1 червня 2016 р.

Відкрито найдовший у світі тунель
   Сьогодні у Швейцарії за участю поважних делегацій з Франції, Італії та Німеччини відкрили найдовший у світі Сен-Готардський залізничний тунель, що випередив подібнї у Японії та під протокою Ла-Манш.Будівництво тунелю тривало 17 років  і коштувало понад 11 мільярдів євро. Довжина кожного з обох його тунелів, прокладених паралельно, становить 57 км, що в сумі дає 104 кілометри.
   Тунель з'єднає два швейцарських селища і допоможе вирішити екологічні проблеми в Альпах, завдяки тому, що численні автомобілі з гірських доріг підуть під землю. Пропускна здатність тунелю складе до 260 вантажних поїздів на добу з максимальною швидкістю пересування 100 км/год, а також до 65 пасажирських поїздів зі швидкістю до 250 км/ч.
   Швейцарський національний транспортний концерн "Швейцарська залізниця" (SBB/СFF) запевняє, що базисний залізничний тунель під перевалом Сен-Готард буде одним з найбезпечніших у світі, і що він зможе забезпечувати найвищий з усіх можливих ступенів безпеки в сфері як пасажирських, так і вантажних перевезень.
Рух поїздів у тунелі буде здійснюватися по двох паралельних шляхопроводах.
Повноцінно функціонувати тунель почне із грудня, він дозволить майже на годину скоротити подорож з Цюриха до Мілана з 2 годин 40 хвилин.
На основі матеріалів: http://espreso.tv/news